Kees Klomp laat ons tijdens het Reizen naar Morgen-congres op 1 oktober kennismaken met 'betekeniseconomie' en schetst de belangrijkste kansen die deze economische benadering voor toeristische ondernemers biedt.
In de plenaire sessie om 10.00 uur verwelkomen we Kees Klomp. Als expert op gebied van betekenisvol ondernemen en auteur van het boek ‘De Regenmaker’ zal hij het hebben over betekeniseconomie als de visie waarin de mens niet wordt gezien als een materieel nutsmaximaliserend wezen, maar wel als een immaterieel zinsmaximaliserend wezen.
Kees Klomp (1968) studeerde Politicologie en Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Na zo’n 20 jaar als marketingconsultant gewerkt te hebben voor de grote internationale adviesnetwerken BBDO, Y&R en TBWA maakte Klomp een overstap van de praktijk van het bedrijfsleven naar het wetenschappelijke onderwijs. Klomp werkte eerst als directeur van SMO, het duurzaamheidsinstituut van Erasmus Universiteit Rotterdam en daarna als lector Betekeniseconomie bij Hogeschool Rotterdam. Vandaag is hij actief als programmamanager AGENCY! bij Hogeschool Windesheim in Zwolle. Klomp is een hartstochtelijk voorvechter van ‘betekeniseconomie’, wat een moderne en heterodoxe benadering van economie is. Klomp schreef verschillende boeken over dit onderwerp, waaronder de managementboekbestseller Handboek Betekenisvol Ondernemen, het leerboek Betekeniseconomie en het Engelstalige THRIVE.